Bodeminformatie opvragen

Wat is het?

U kunt bodeminformatie opvragen bij de gemeente. Dit kan nodig zijn als u de waarde van een gebouw of stuk grond laat bepalen. De gemeente kan bijvoorbeeld nakijken:

  • Of er een bodemonderzoek is uitgevoerd en wat het resultaat is.
  • Of er een melding van een ondergrondse stookolietank aanwezig is en of de tank is gesaneerd.
  • Of er milieuvergunningsplichtige bedrijfsactiviteiten hebben plaatsgevonden en eventueel welke.

Verzoek per mail indienen via gemeentehuis@kerkrade.nl ten aanzien van de afdeling Milieu en Bouwen.

Wat moet ik doen?

U doet het verzoek schriftelijk bij de gemeente Kerkrade, afdeling Milieu en Bouwen.

Voor de aanvraag is de volgende informatie nodig:

  • het adres (straat, huisnummer, woonplaats);
  • kadastrale aanduiding en een situatieschets van het adres/perceel;
  • naam, adres en woonplaats van de aanvrager.