Klacht indienen
Wat is het?
Als u vindt dat u niet netjes bent behandeld door een ambtenaar of bestuurder, dan kunt u een klacht indienen bij de gemeente. U kunt hierbij bijvoorbeeld denken aan de wijze waarop u te woord bent gestaan door een ambtenaar dan wel over de wijze waarop uw vragen zijn beantwoord.
Wat moet ik doen?
Mondeling een klacht indienen
Tijdens kantooruren (maandag t/m donderdag 08.30-17.00 uur en vrijdag van 08.30-12.00 uur) kunt u uw klacht/melding mondeling doorgeven aan Klant Contact Centrum (KCC) via het algemeen telefoonnummer 14 045. Uw klacht wordt dan mondeling afgehandeld.
Schriftelijk een klacht indienen
U kunt uw klacht ook schriftelijk indienen bij de gemeente. Beschrijf duidelijk waar de klacht over gaat en waarom u de klacht indient. De gemeente kan u vragen langs te komen om uw klacht te bespreken.
Stuur uw klacht per post naar:
Gemeente Kerkrade
Postbus 600
6460 AP Kerkrade
Daarna krijgt u bericht van de gemeente.
Online een klacht indienen
Voor deze aanvraag heeft kunt u inloggen met uw naam en e-mailadres(particulier) of met E-herkenning (bedrijven/organisaties).
Bent u het niet eens met de afdoening van de klacht door de gemeente?
Dan kunt u een oordeel vragen aan de onafhankelijke ombudscommissie van de gemeente Kerkrade, de klachtenkamer van de Centrale Bezwaarschriften-en Klachtencommissie.p/a Postbus 6006460 AP Kerkrade
De Nationale ombudsman behandelt geen klachten over de gemeente Kerkrade.
Hoe lang duurt het?
De gemeente behandelt uw klacht binnen 6 weken.
Indien u de klacht heeft doorgeleid naar de klachtenkamer krijgt u van hen bericht over de voortgang van de klacht.